On Thursday, announced the British Office of Communications (Ofcom), that Russia Today had failed in the last year several times against the requirement of Impartiality. The media Supervisory authority referred to in reports of the transmitter on the poison attacks on the Russian Ex-spy Sergei Skripal and his daughter, Yulia, was broadcast in March and April of this year. Now be considered by Ofcom sanctions against the Russian station.

Russia Today is funded by the Kremlin. The transmitter represents the Russian state in question issues a positive abroad. Media critics see the broadcaster as a Propaganda Instrument of Vladimir Putin.

the accusations from The British media guardian have been rejected by leaders of Russia Today is unjustified. The Office of Communications would not have taken objections and declarations of the transmitter note.

Russia responded to the Ofcom announcement of counter-sanctions. The Russian media regulator Roskomnadzor announced on Friday that in Russia to-air BBC programs and retrievable Homepage-content check if you are compliant with the Russian laws.


Sam Yoon has many years of experiences in journalism. He has covered such areas as information technology, science, sports and politics. Yoon can be reached at 82-2-6956-6698.